Wyobraź sobie, że chcesz zagrać w ulubioną grę VR na Quest 2 lub Quest 3 przy zgaszonym świetle – czy to w nocy, czy w przyciemnionym pokoju, by wzmocnić immersję. Niestety, w takich warunkach urządzenie może mieć problem z właściwym śledzeniem kontrolerów lub dłoni. Tutaj z pomocą przychodzi ZYBER Oświetlacz podczerwieni (IR Light), pozwalający cieszyć się płynną rozgrywką nawet w ciemnościach. Poznaj główne zalety i zobacz, dlaczego warto uzupełnić Twój zestaw VR o ten mały, sprytny gadżet.
Koniec z gubieniem śledzenia w ciemnościach
Wielu użytkowników Quest 2, Quest 3 czy nawet Quest 3S spotkało się z kłopotami w słabo oświetlonych pomieszczeniach: kontrolery potrafią „uciekać” poza zasięg czujników, co prowadzi do niewłaściwego odwzorowania ruchów. ZYBER IR Light minimalizuje ten problem, emitując niewidoczne gołym okiem światło podczerwone, które zwiększa „widoczność” Twoich kontrolerów i dłoni dla kamer gogli VR.
To idealne rozwiązanie dla osób lubiących grać w nocy, w pełnym zaciemnieniu lub w warunkach słabego oświetlenia, gdzie trudno o optymalne warunki do śledzenia.
Lekka, przenośna konstrukcja
Urządzenie waży zaledwie 0,4 uncji (~11 g), co czyni je wyjątkowo łatwym w transporcie. Bez problemu zmieścisz je w kieszeni, plecaku czy torbie z akcesoriami do VR. Dzięki temu możesz zabrać ZYBER IR Light na imprezę u znajomych lub podczas wyjazdu wakacyjnego, aby kontynuować swoją przygodę VR w każdych warunkach.
Dwa poziomy jasności, szeroki kąt 120°
Oświetlacz oferuje dwa tryby intensywności światła podczerwonego:
- 1,5 W (Low Light) – odpowiedni dla mniejszych pomieszczeń (do ~40 m²), oszczędzając przy tym energię.
- 3 W (High Light) – dla większych przestrzeni (40–50 m²), zapewniając intensywniejsze doświetlenie.
Dzięki podwójnemu źródłu światła i kącie świecenia wynoszącym aż 120°, oświetlacz rozprowadza IR równomiernie, co przekłada się na stabilne śledzenie bez martwych stref. Twoje goglie VR będą miały wystarczająco dużo „obrazów” w podczerwieni, by zachować precyzję nawet podczas dynamicznych ruchów.
Port USB-C i przyjazny design dla pasków baterii
Urządzenie wyposażone jest w port USB typu C, przez co z łatwością podłączysz je do powerbanku, zasilacza bądź do samego gogla (jeśli posiadasz zewnętrzny pasek z baterią). Możesz jednocześnie zasilać zarówno oświetlacz, jak i gogle VR, korzystając z rozdzielacza czy dedykowanego kabla w konfiguracji z paskiem na głowę. To przydatne zwłaszcza wtedy, gdy obawiasz się o rozładowanie głównego źródła zasilania w trakcie intensywnych rozgrywek.
Prosta instalacja i uniwersalna kompatybilność
Urządzenie zaprojektowano z myślą o Quest 2, Quest 3 i Quest 3S (tj. nowsze modele rodziny Meta/Oculus). Równie dobrze może pomóc także w innych systemach VR (np. Valve Index, Pico) – choć należy pamiętać, że dedykowane jest głównie do wspomnianych gogli z wbudowanymi kamerami śledzenia. Montaż ogranicza się zwykle do podpięcia przez USB-C i umieszczenia lampy tak, aby jej światło IR padało w kierunku, w którym grasz.
Najważniejsze zalety w pigułce
- Poprawa śledzenia – koniec z problemem gubienia kontrolerów w ciemnym pomieszczeniu.
- Dwa poziomy intensywności – dopasuj do wielkości pokoju i zaoszczędź energię.
- Ultra lekka obudowa – niespełna 0,4 uncji, więc nie odczujesz dodatkowego obciążenia.
- Szeroki kąt 120° – równe rozłożenie promieni IR na dużej powierzchni.
- Kompatybilne z paskami z baterią – port USB-C umożliwia jednoczesne ładowanie i grę.
Opinie użytkowników i ocena
Na bazie ponad 300 recenzji produkt uzyskał 4,2/5 gwiazdek. Wielu graczy VR chwali zdecydowaną poprawę śledzenia kontrolerów i minimalne wymagania co do przestrzeni. Niektórzy zauważają, że w całkowitej ciemności wystarcza tryb 1,5 W, a dopiero w naprawdę dużych pomieszczeniach warto używać pełnej mocy. Ogółem to stosunkowo tani i prosty sposób na komfortowe granie nocą bez irytującego zrywania śledzenia.
FAQ – Odpowiedzi na najczęstsze pytania
P: Czy mogę używać go w całkowicie zaciemnionym pomieszczeniu?
O: Tak, to jeden z głównych powodów stworzenia tego urządzenia – zapewnić światło IR w warunkach zerowego tradycyjnego oświetlenia.
P: Czy światło IR jest widoczne dla ludzkiego oka?
O: Podczerwień jest niewidoczna gołym okiem, więc nie będziesz widział jasnego światła, ale Twoje gogle VR wychwycą je bez trudu.
P: Czy wymaga baterii?
O: Produkt nie zawiera wbudowanej baterii. Musisz zasilić go za pomocą portu USB-C (np. powerbank, ładowarka sieciowa lub ewentualny port w goglach, jeśli stosujesz pasek z akumulatorem). Najczęściej poleca się używać dodatkowego źródła zasilania.
P: Czy można regulować kąt padania światła IR?
O: Urządzenie ma wbudowaną diodę IR o kącie 120°, zaleca się umieścić je w miejscu, które najlepiej doświetla obszar, w którym się poruszasz. Nie oferuje ono typowego „regulowanego uchwytu”, więc warto eksperymentować z pozycją lampy, by uzyskać optymalny efekt.
P: Czy to działa z innymi headsetami (Pico, Valve Index)?
O: Oświetlacz służy do emitowania IR, co może pomóc ogólnie w śledzeniu inside-out. Choć dedykowany jest do Quest 2 / Quest 3, to potencjalnie może usprawnić tracking także w innych goglach o podobnej technologii kamer. Warto jednak pamiętać, że gwarantowana kompatybilność dotyczy głównie urządzeń w tytule.
Czy warto zainwestować?
Jeśli lubisz grać w VR w przyciemnionym otoczeniu lub w nocy, ZYBER IR Light może okazać się kluczowym dodatkiem. Za około 119,99 zł zyskujesz możliwość utrzymania stabilnego śledzenia, co równa się mniej frustracji i bardziej płynnej zabawie. Bez konieczności włączania górnego światła w pokoju – co nie tylko mogłoby przeszkadzać współdomownikom, ale też psuć immersję. Sprawdź dostępność, a już wkrótce przeżyjesz wieczorne sesje VR bez utraty kontrolerów z pola widzenia gogli. Koniec z kompromisami – graj, kiedy i jak chcesz!